|
امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....
نویسنده : هری
تاریخ : سه شنبه 2 دی 1399
|
|
درختان و درختچه های مناسب در محوطه سازی سبز و طراحی باغ و فضای سبز آنچه حرف اول را می زند آشنایی طراح با گیاهان متنوع و خصوصیات گیاهان مختلف برای منظورهای خاص می باشد . در اینجا به تعدادی از گیاهانی که برای طراحی مناسب می باشند اشاره شده است . اطلاعات بر اساس جزوات درسی و جزوات کنکور کارشناسی ارشد طراحی محیط همچنین از جزوه های اموزشی سازمان پارکها و فضای سبز جمع اوری شده است.
-درختان سایه انداز و پوشاننده: عرعر- بیدمجنون- چنار-داغداغان-پائولونیا-شاه بلوط هندی-توت امریکایی- درخت لاله-ابریشم-افراسیاه-نارون
-درختان سریع الرشد: سرو نقره ای-عرعر-دم موشی- زیتون تلخ-چنار-سدروس-افرا سیاه-اقاقیا-پائولونیا-توت امریکایی-لاله-ابریشم-
درختان مقاوم به گرد خاک: عرعر- زالزالک-ژنکیو-چنار-لیلکی امریکایی-ماگنولیا-بیدمجنون-اقاقیا-داغداغان
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
انواع درختان,
خصوصیات گیاهان,
درختان مناسب در طراحی باغ و فضای سبز,
طراحی باغ,
محوطه سازی,
نویسنده : هری
تاریخ : پنج شنبه 27 شهريور 1399
|
|
در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز، نمیتوان به فکر فعالیت در دنیای آنلاین بود اما به سئو و بهینه سازی سایت اهمیت نداد. رقبا هر روز قوی تر می شوند و رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا می برند. در نتیجه اگر نتوان در نتایج برتر موتورهای جستجو جایگاهی داشت کسب و کار آنلاین خود را بایستی یک کسب و کار شکست خورده دانست.
شما از طریق رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری که از موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی و یکی از ارکان اصلی سئو سایت است، می توانید محصولات و خدمات خود را همراه با تصاویر و لینک های باکیفیت در سایت های پربازدید و با رنک بالا منتشر نمایید. تبلیغ رپورتاژ آگهی علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.
تنها راه دریافت بک لینک دائمی آن هم از سایت های خبری معتبر بصورتی که از سایت ها حذف نشود و اسپم محسوب نشود و درواقع باعث بهبود رتبه سایت درگوگل شود، خرید رپورتاژ آگهی دائمی و با کیفیت است .
:: موضوعات مرتبط:
عمومی،
،
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
آثار چارلز جنکس
چارلز جنکس به عنوان یکی از بزرگترین نظریهپردازان حوزه معماری، آثار بسیاری از خود بر جای گذاشته است که عمدتا کتابهایی در رابطه با نظریات نوین وی هستند. چارلز جنکس من جمله معدود معمارانی به شمار میرود که علیرغم مطرح کردن تئوریهای متعدد، آثار معماری چندان زیادی از خود برجای نگذاشته است و بیشتر وقت خود را به مطالعه و تحلیل آثار سایر معماران نامدار میگذراند. همین امر سبب شد که این معمار بتواند با فراغ خاطر و بیطرفی، نظریهپردازی و نگارش کتابهایی بپردازند که اهم آنها به شرح زیرند:
-جنبش مدرن در معماری (Modern Movement in Architecture)
-معماری پرش کیهانی (The Architecture of The Jumping Universe)
-کتاب ۵ معمار بزرگ نیویورک (The New York Five)
-زبان معماری پست مدرن (The Language of Post Modern Architecture)
-مدرن متاخر (Late Modern)
-پست مدرنیسم چیست؟ What is Post Modernism))
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
بیوگرافی چارلز جنکس,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
جنکس، متولد 21 ژوئن سال 1939 در بالتیمور، مریلند، پیش از تحصیل در رشته ی معماری در مدرسه ی عالی طراحی هاروارد، مدرک خود در رشته ی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.
پس از فارغ التحصیلی در سال 1965، او به انگلستان نقل مکان کرد، و در دانشگاه لندن به مقام دکتری مورخ معماری نائل شد. در دوره های تحصیلی خود، او زیر نظر منتقدان معماری مدرن همچون زیگفرید گیدیئون و رینر بنهام آموزش دید.
پایان نامه ی دکتری جنکس، به کتابی چاپ شده توسط او در سال 1972 به نام جنبش های مدرن در معماری بدل گشت. او سپس در پی نوشتن زبان معماری پست مدرن، ناپایداری و تغییر پذیری سبک های معماری پس از مدرنسیم را دسته بندی کرده و مورد بررسی قرار داد.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
بیوگرافی چارلز جنکس,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
چارلز جنکس، مورخ معماری پرآوازه، معمار منظر و مدیر مرکز درمانی سرطان مگی، به گزارش مجله ریبا در توییتر و با تایید خیریه ی مرکز درمانی مگی، در سن 80 سالگی به تاریخ 13 اکتبر 2019 در خانه اش در لندن دار فانی را وداع گفت.
از جنکس بعنوان متفکر پیشتاز پستمدرنسیم در معماری یاد میشود و نوشته های او در رابطه با تئوری های معماری پست مدرن، از شهرت بسیاری برخوردار است. او این مباحث را در کتاب هایش از جمله "زبان معماری پست مدرن" (1977)، "ساختمان نمادین" (2005) و "مدرنسیم انتقادی – پست مدرنیسم به کدام جهت میرود؟" (2007) مورد بررسی قرار داده است.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
بیوگرافی چارلز جنکس,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
داکت اسپلیت ایران رادیاتور از دو قسمت جداگانه به نام واحد تهویه و کندانس تشکیل شده است که توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل میشوند که از طریق گاز فریون و کمپرسور خنک سازی مورد نیاز را تأمین میکنند. لازم به ذکر است که نوع کمپرسور از نوع پیمایشی است. و سیستم گرمایشی این دستگاه نیز از طریق سیم پیچ آب گرم تأمین میشود.
داکت اسپلیت ایران رادیاتور پس از مکش هوای داخل و فیلتراسیون توسط دستگاه، خنک سازی یا گرمایش بر روی هوای ورودی انجام میشود و هوای گرم و سرد نهایی از طریق یک کانال افقی (شبیه کانال کولر) و البته در ابعاد کوچکتر به فضاها منتقل میشود. قابل ذکر است که کلیه کانالها فقط در سقف کاذب آپارتمان خواهند بود و به صورت عمودی به پشت بام حرکت نخواهند کرد و دریچههای تعیین شده برای خروجیهای در نظر گرفته شده با توجه به cfm مورد نیاز طراحی و اندازه گیری میشوند که باعث این اندازه گیری با گیجی. به آن ردیاب گفته میشود.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
داکت اسپلیت ایران رادیاتور,
خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور,
قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور,
کاتالوگ داکت اسپلیت ایران رادیاتور,
نمایندگی داکت اسپلیت ایران رادیاتور,
,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
این خانه مسکونی، در سال ۲۰۰۳ در شهرک مجیرو در توکیو ژاپن توسط مهندسین مشاور تندو طراحی واجرا گردید و جایزه طراحی برتر کشور ژاپن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورده است.
در این خانه شخصی راه حل جالبی برای استفاده هوشمندانه از فضا پیشنهاد شده است که نشان دهنده برخوردی خلاقانه در بهینه سازی استفاده از فضا و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن است. همانگونه که از نام خانه پیداست بخش عمده ای از آن با تکیه بر وسایل کشویی که در دیوارها جاسازی شده طراحی گردیده است. کانسپت اصلی طراحی این خانه جاسازی فشرده تمام مبلمان مورد نیاز یک خانواده مانند تختخواب، کمد، میز، صندلی و وسایل فضاهای خدماتی آنها متشکل ازآشپزخانه سرویس بهداشتی و انبارهای دیواری است که در یک سمت خانه و به صورت نواری قرار گرفته اند و دیگر فضاهای خانه به طور باز و آزاد در نظر گرفته شده اند.
:: موضوعات مرتبط:
اخبار معماری،
،
:: برچسبها:
خانه کشویی در ژاپن,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399
|
|
مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.
:: موضوعات مرتبط:
اخبار معماری،
،
:: برچسبها:
پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1399
|
|
همانطور که اولین شهر شناور جهان در حال تکمیل شدن است طراحانی مانند پیر پائولو لازارینی (Pierpaolo Lazzarini) نیز شروع به ساخت جوامع شناور خود کرده اند.
این طراح ایتالیایی اخیرا طرح هایی برای Wayaland ارائه داده است. یک جامعه مستقل شناور که شامل ساختمان های هرمی که انرژی خود را از انرژی باد و آب تامین می کند. لازارینی امیدوار است طرح وی به واقعیت تبدیل شود و فرصتی برای اقامت در یک ماژول شناور را فراهم کند. این سازه ها با الهام از معماری باستانی مایاها، ساختمان های هرمی شامل ماژول های پیش ساخته می باشد که می تواند برای اهداف مختلف از مسکن تا تفریح متناسب باشد.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
معماری باستانی مایاها,
نویسنده : هری
تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1399
|
|
به دلیل وجود فصل سرد در ایران مهندسین معماری ایرانی میبایست سیستم گرمایشی قوی برای خانه های ایرانیان در نظر بگیرند بخاری های گازی به دلیل مشکلات و خطراتی که دارند از رده خارج شده اند و سیستم گرمایشی پکیج جایگزین آن گشته است.
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
همانطور که در بخش قبلی گفتیم، مسجد “Basuna” واقع در مصر توسط گروه معماری Dar Arafa طراحی و به اجرا رسیده است. مسجد مصر بنایی ساختار شکن نسبت به بافت کهنه منطقه Sohag محسوب می شود. که جلوه تازه بودن آن نسبت به بافت قدیمی این منطقه خود نمایی می کند. این مسجد در منطقه ایی خاکی و پر سر و صدا قرار گرفته و به یک گورستان و ساختمان های مسکونی اشرافیت دارد. که همگی تحت تاثیر رفت و آمد احشام در خیابان ها هستند.
مشخصات کلی این پروژه عبارتند از:
معمار : گروه معماری Dar Arafa
مکان پروژه : مصر
معمار اصلی : Waleed Arafa
مساحت پروژه : 4843.76 فوت مربع
سال ساخت : 2019
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
طراحی مسجد,
طراحی مسجد مدرن,
معماری مسجد,
مسجد باسونا,
Basuna,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
مسجد باسونا پروژه ای ساختارشکن نسبت به بافت کهنه منطقه سوهاگ به شمار می رود که جلوه نوی آن نسبت به بافت کهن این بخش از مصر خودنمایی می کند. مسجد باسونا در منطقه ای پر سر و صدا و گرد و خاکی، مشرف به یک گورستان وساختمان های مسکونی می باشد که همگی تحت تاثیر رفت و آمد احشام در خیابان ها قرار دارند. جاده های خالی، بازارهای موقت هفتگی و سیرکولاسیون شهری قدیمی، از موارد تاثیرگذاری می باشند که بر روی پروژه مسجد تاثیرگذار خواهند بود. یکی از مهم ترین تاثیر عوامل فوق، تعبیه ورودی اصلی به بخش عبادتگاه مسجد بود.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
طراحی مسجد,
طراحی مسجد مدرن,
معماری مسجد,
مسجد باسونا,
Basuna,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
اتاق ها
-اتاق نشیمن
رنگ های اتاق نشیمن را باید بر اساس رنگ های طبیعی موجود در اتاق انتخاب نمود. در وهله ی اول، باید رنگ کف اتاق، شومینه، آجرها یا کارهای سنگی را مورد توجه قرار داد و از تضاد (کنتراست) قوی میان سیاه آمیخته های تیره و روشن پرهیز کرد. چراکه تضادها باعث جلب توجه می شوند و چون معمولا چنین اتاقی را به مطالعه، استراحت، گوش دادن به موسیقی و گفتگو اختصاص می دهیم، میل نداریم هیچ موردی موجب پریشانی حواس ما گردد.
بهتر است پرده یا کرکره هایی را انتخاب کنید که تضاد کمتری با رنگ دیوار همجوار خود داشته باشند. به عنوان اصلی کلی، توصیه می کنیم که برای رنگ مبلمان، قالیچه ها و رویه ی صندلی ها، از درجاتی تیره تر از رنگ دیوارها استفاده کنید. با این کار، طرح اصلی اتاق نشیمن با رنگ ها در هم می آمیزد، بدون آن که تضاد فاحشی میان آن ها به چشم بخورد. می توانید با برگزیدن رنگ هایی مناسب برای وسایلی چون گلدان، آباژور و گیاهان تزیینی، سایه روشن های موثری به اتاق بیفزایید.
:: موضوعات مرتبط:
معماری و طراحی داخلی،
،
:: برچسبها:
الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان,
رنگ در معماری,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
تصور کنید می خواهید اتاقی را با رنگ های قوی، درخشان و انگیزاننده رنگ آمیزی نمایید. چنین خصوصیاتی معمولا موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اتاق می شود.
نخستین نکته ای که باید به هنگام انتخاب الگوی رنگی مد نظر داشته باشید، شخصیت خود شماست. سایر سوالات مقدماتی عبارت اند از:
۱- چه نوع فعالیتی قرار است در این مکان انجام گیرد؟
۲- چه نوع رنگ های طبیعی در این مکان وجود دارد؟
۳- به چه مقدار نور احتیاج است؟ این فضا اساسا مکانی است روشن یا تاریک؟
۴- در این جا اساسا مایل به داشتن فضایی گرم یا سرد هستید؟
۵- آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد یا فضایی ساکت و آرام هستید؟
۶- آیا مایلید فضای اتاق بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ی واقعی آن به نظر برسد؟
۷- شکل اصلی اتاق چیست؟ باریک و طویل یا کوتاه و پهن است؟
۸- سقف اتاق بلند است یا کوتاه؟
:: موضوعات مرتبط:
معماری و طراحی داخلی،
،
:: برچسبها:
الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان,
رنگ در معماری,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
در بیان معماری «حباب، معماری هواست: سازه بادی که با عضو نازکی پوشیده شده و در حفره های ساختمان جای گرفته و سراسر سازه از بالا تا پایین را پوشانده است؛ حباب ها فضای نرمی را در داخل و سازه ی سختی را در خارج به وجود آورده اند که سبب شده فضای موجود و فضای جدید با یکدیگر ترکیب شوند.». ایده ی حباب ها الهام بخش کاربرد خلاقانه ی مصالح بوده تا محیطهای معماری حبابی که تا به حال از لحاظ سازه ای طراحی نشده و یا فاقد کیفیت تجربی هستند.
تاریخچه معماری حبابی
در سال ۱۸۸۷ – نه سال قبل از ساخت نخستین سازه المپیک در آتن توسط فیزیکدان لرد کلوین- چیزی که کلوین از خود پرسید این بود که اقتصادی ترین روش برای تقسیم کردن فضا به سلولهای مساوی چیست تا کمترین سطح در بین آن ها ایجاد شود.
:: موضوعات مرتبط:
سبک های معماری،
،
:: برچسبها:
معماری حبابی ,
موزه هیرشورن,
مکعب آبی,
نیکولاش گریمشاو,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
بحث گروهی پیرامون نظام طبقاتی حاکم در دوران ساسانی نکات جالبی را مطرح می کرد که یکی از آنها تناسب بین این نظام کاستی و ساختار سلسله مراتبی شهر است. بنابراین دانش، شهر گور، شهری کاملاً ساخته ساسانیان است. همچنین مسائل مطرح شده در مورد فضای مرکزی شهر بسیار قابل تامل بود. مسائلی در مورد ارتباط منار با سازه های دیگر (اگر وجود داشته اند)، کاربری آن محدوده، ارتباط منار با چهارطاقی باقی مانده از شهر باستانی و دلیل عدم تقسیم بندی فضای مرکزی شهر.
مساله مهم دیگر، دلیل ساخت منار بود. در ادامه چند کاربری متصور برای منار که در بحث گروهی ذکر شدند، آورده شده است:
-با توجه به کاربری منارهای امروزی که نوادگان این منار باستانی محسوب می شوند، آیا این سازه در حکم شاخص و راهنمایی برای بنایی مهم در پیرامون خود بوده است؟ و اگر اینگونه بوده چرا بنا در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و این بنای مهم در کنار آن قرار گرفته؟ رابطه این دو سازه چگونه بوده؟ آیا همجوار بوده اند یا جدای از هم؟
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
آثار تاریخی فیروز آباد ,
قلعه دختر اردشیر ساسانی ,
شکل دایره ای,
شهر گور ,
نظام طبقاتی ,
اردشیر خوره,
معنی شهر گور,
فیروزآباد,
کاخ اردشیر بابک,
علت نام گذاری شهر گور,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
آنچه از شهر گور باقی مانده مناری است که در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و چند تپه خاکی که روزگاری البته حصارهای خشتی شهر را شکل می داده اند. با وجود باقی مانده های این منار مرتفع در میان این دشت وسیع، مسلماً اولین حسی که در ادراک فضا درگیر می شود، حس بینایی است که این منار خشتی با هر کاربری که پیش از این داشته، امروز حکم راهنمایی را دارد که مخاطب را مستقیم به میانه شهر گور می کشاند. منار مرتفع با زمینه ای از کوههای اطراف و خط آسمان باشکوهشان و همنشینی زیبای آبی آسمان صاف و رنگ اُکر خاک، تصویری است که بدون مزاحمت بصری و پیوسته و مدام دیده می شود. حس شنوایی اما در آرامش همه سکوت را جذب می کند و گهگاهی صدای باد که در میان محصولات زمینهای کشاورزی می پیچد.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
شهر ساسانی بیشاپور ,
آثار تاریخی شهر فیروزآباد ,
زبان مردم شهرستان فیروزآباد,
منار میلو,
کاخ فیروز آباد ,
قلعه دختر از اردشیر,
ساسانی بر فراز کدام رود است,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
این سبک از معماری متعلق به معماری پیش از اسلام ایران می باشد، تاریخ ایلام و ایران از آغاز به هم گره خورده چرا که ایران زادگاه اصلی ایلامیان بوده است. در این راه متاسفاه از معماری ایلامی اطلاع زیادی در دست نبوده و تنها می توان به نقش مهرهایی که مربوط به دوره اولیه ایلام بوده و یک نقش برجسته مربوط به نینوا که در دوران آشوری بنا شده اشاره کرد.
بناهای شاخص در معماری ایلامی
محوطه قدیمی زاغه در دشت قزوین، تپه سیلك كاشان، معبد چغازنبیل مربوط به دوران ایلامیان، تپه هگمتانه و نوشیجان تپه در استان همدان از نمونههای معماری ایلامی هستند. نمونه دیگر این دوران، معماری مادی استودانها است كه برخی از آنها را در دكان داوود در نزدیكی سرپل ذهاب، در فخریك كردستان و… میتوان مشاهده کرد.
:: موضوعات مرتبط:
سبک های معماری،
،
:: برچسبها:
خط ایلامی باستان,
تمدن ایلام کلاس چهارم,
تاریخ تمدن ایلام باستان,
پایتخت ایلامیان کدام شهر بود,
ایلامی ها چه کسانی بودند,
نژاد ایلامیان,
پادشاهان ایلامی,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
سفید (نور)
رنگ سفید معنای عالم روح و فرشتگان را دارد. در سفر پیغمبر(ص) به معراج، وی بعد از گذر از عرش مجید، همه فرشتگان و اسب رفرف که وی را به ملاقات خدا برد را سفید توصیف می نماید. به همین خاطر در مساجد، آیات با رنگ سفید در زمینه لاجوردی نوشته می شود.
رنگ گندمگون آجر
اگر گچ سفید و سفیدکاری نماد روح باشد، رنگ گندمگون آجر (کرم قهوه ای) می تواند نماد جسم باشد و ایوانهای فیروزه ای و سفید وسط نمای ساختمان نماد حرکت از جسم به روح.
لاجوردی
رنگ آسمان شب. مومن سحرخیز این رنگ را دوست دارد و با آن آرامش می یابد. در حقیقت این رنگ انسان مومن عارف را به یاد نماز شب می اندازد. البته از نظر روان شناسیِ رنگ نیز این رنگ آرامش بخش است.
:: موضوعات مرتبط:
معماری،
،
:: برچسبها:
معانی رنگ در معماری سنتی ,
رنگ در معماری,
معماری سنتی ,
نور و رنگ در معماری,
تاثیر رنگ در معماری سنتی,
رنگ فیروزه ای در معماری اسلامی,
نویسنده : هری
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1398
|
|
سبک معماری دیکانستراکشن سبکی از معماری است که توسط ژاک دریدا فیلسوف معاصر فرانسوی بنیان گذاری شد، او یکی از فلاسفه مکتب پساساختارگرایی است.
دیکانستراکشن در فارسی به معنای ساختارزدایی، شالوده شکنی، بنیان فکنی، ساختار شکنی و بنیان فکنی ترجمه شده است. چون عده ای از ساختارگرایان با عقاید ساختارگرایانه به مخالفت برخاستند و به مکتب دیکانستراکشن متمایل گردیدند، به این مکتب پساساختارگرایی نیز گفته می شود.
ساختارگرایان معتقدند با استفاده از استدلال استقرایی و بررسی نظم پدیده های مشابه و تکراری می توان روابط پدیده ها را کشف کرد و چون همه اعمال انسان از ضمیر ناخودآگاه او شکل می گیرد، این تکرار و نظم در پدیده های انسانی وجود دارد، در حالی که دیکانستراکشن ها معتقدند هر پدیده و هر متنی، ماهیت مستقل خود را دارد و هیچ دو فرد یا پدیده مشابه و تکراری وجود ندارد.
:: موضوعات مرتبط:
سبک های معماری،
،
:: برچسبها:
سبک دیکانستراکشن,
معماری دیکانستراکشن,
سبک معماری دیکانستراکشن,
.:: This Template By :
Theme-Designer.Com
::.
|
|
|
|