امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

معماری ساختمان خلاقانه با عنوان خانه کشویی در ژاپن
نویسنده : هری تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399

این خانه مسکونی، در سال ۲۰۰۳ در شهرک مجیرو در توکیو ژاپن توسط مهندسین مشاور تندو طراحی واجرا گردید و جایزه طراحی برتر کشور ژاپن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورده است.

در این خانه شخصی راه حل جالبی برای استفاده هوشمندانه از فضا پیشنهاد شده است که نشان دهنده برخوردی خلاقانه در بهینه سازی استفاده از فضا و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن است. همانگونه که از نام خانه پیداست بخش عمده ای از آن با تکیه بر وسایل کشویی که در دیوارها جاسازی شده طراحی گردیده است. کانسپت اصلی طراحی این خانه جاسازی فشرده تمام مبلمان مورد نیاز یک خانواده مانند تختخواب، کمد، میز، صندلی و وسایل فضاهای خدماتی آنها متشکل ازآشپزخانه سرویس بهداشتی و انبارهای دیواری است که در یک سمت خانه و به صورت نواری قرار گرفته اند و دیگر فضاهای خانه به طور باز و آزاد در نظر گرفته شده اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار معماری، ،
:: برچسب‌ها: خانه کشویی در ژاپن,

ادامه مطلب
پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی
نویسنده : هری تاریخ : چهار شنبه 12 شهريور 1399

مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار معماری، ،
:: برچسب‌ها: پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی,

ادامه مطلب

صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.